Acompanyada de Txema Riera al teclat, la Mònica mira de reconstruir la història familiar i alhora, fa descobrir els cuplets, cançons lleugeres que a terres catalanes també van fer fortuna, sobretot a principis del segle XX. ‘La Marieta de l’ull viu’, ‘Les porteres’, ‘Remena nena’, ‘Jo vull ser Miss!’ o ‘El vestir d’en Pasqual’ són alguns dels ‘hits’ que Torra posa en escena per fer-nos descobrir la seva tieta Matilde, que va canviar un poblet de costa per Barcelona per intentar fer diners i anar-se’n a Londres a fer d’artista. Però els tombs de la vida van voler que no li calgués deixar la capital catalana per fer fortuna. I és així com passa de ser una admiradora de grans noms del cuplet com Raquel Meller o Pilar Alonso, a convertir-se en una de les estrelles del music-hall català. No hi falta, tampoc, la història d’amor i un final rocambolesc per a una parella de postguerra.
El Jardí de la Morera feia d’escenari perfecte. I la proposta convidava a gaudir-ne tot fent un mos a la terrassa del restaurant més proper, però qui ens havia de dir que justament aquest cap de setmana baixarien les temperatures! “Vosaltres rai que us podeu tapar!”, bromejava la protagonista, per qui toca expressar admiració absoluta per aguantar estoicament l’hora d’actuació amb un vestit estiuenc que deixava braços i cames al descobert.
Segurament el fred va ser el major culpable d’un presència minsa de públic per una proposta divertida i desenfadada que tot i així va buscar la complicitat dels assistents. Ni estar entaulat sopant va ser excusa suficient per no acabar a sobre de l’escenari.
Que visquin els cuplets i el “music-hall català internacional!” I a la propera, si pot ser, amb un clima més temperat.