Repensant (entre tots) la parròquia

La trobada de consells ciutadans d’Andorra la Vella permet posar en comú preocupacions de les diferents generacions i mesures per solucionar-les en àmbits com ara el futur del Parc Central o les millores als dos recs

Des dels més petits als més grans. Els tres consells ciutadans d’Andorra la Vella i els representants electes del comú han mantingut aquest dimarts una trobada per avaluar les millores que, cada col·lectiu, considera que es poden fer a la parròquia. La reunió ha servit per posar en comú preocupacions i inquietuds, però també propostes i idees per solucionar-les. Entre els aspectes que s’han posat sobre la taula, la necessitat de millorar el Parc Central, de fer més adequats els camins dels dos recs o la potenciació de les zones esportives. Interessos que, ha volgut remarcar la cònsol menor, Olalla Losada, no disten en excés del full de ruta de la majoria comunal.

La trobada ha servit per aplegar els tres consells ciutadans: el d’infants, el de joves i el de la gent gran. I tots ells s’han repartit en taules on també hi havia representants de la corporació. A partir d’aquí, representants de les diferents generacions han posat sobre la taula -amb mapes per tenir-ho tot més clar- quins són els llocs que més fan servir de la parròquia i els problemes que hi troben. A partir d’aquí, també mirar d’aportar respostes.

Hi ha moltes coses que coincideixen amb el que hem identificat com els nostres punts claus”, ha assegurat Losada. En aquest sentit, ha destacat la preocupació pel Parc Central, la necessitat d’impulsar millores tant al rec del Solà com al de l’Obac per fer-los més transitables o la necessitat de crear refugis climàtics. “Anem en la bona línia. Ens adonem que la ciutadania ho veu com nosaltres”, ha indicat.

Al llarg del matí, els diferents consells han aportat la seva visió. “És bo reunir gent de diferents edats per veure i conèixer les idees dels altres i saber què preocupa a infants i adolescents”, ha indicat el representant de la gent gran, Antonio Serrano. En el seu cas, una preocupació habitual és la millora de voravies “per fer-les més transitables”.

Els més petits han viscut l’experiència com a “molt especial” i gairebé com a “un joc” per “explicar en quins llocs hi estem més sovint i què podem fer per millorar-los”, com ha explicat Noah Ledesma. En el seu cas, una proposta que s’ha posat sobre la taula és la de “posar cendrers als carrers perquè la gent no llenci les burilles del tabac a terra”. Per la seva banda, des dels adolescents, Índia Graces ha posat en relleu que “el Parc Central és petit i cal que sigui més gran”.

Ara, el comú farà balanç de les propostes i idees recollides. La voluntat és donar “continuïtat” a aquesta menta de trobades que, segons Losada, “trenquen estereotips”, ja que “s’han assegut i han vist que tots estan inquiets per coses similars”. La intenció és “potenciar aquesta mena de trobades”.

Comentaris (1)

Trending