Només feia tres setmanes que l’acusat havia arribat al Principat per treballar la temporada d’hivern. La nit del 21 al 22 de desembre va decidir sortir a un local de Soldeu i allà va conèixer a la víctima. Segons ha declarat, van començar a parlar i a fer-se petons, i ell li va oferir si volia una mica de MDMA (droga que l’home estava consumint), que la noia hauria acceptat en dues ocasions. Després es van dirigir cap a l’apartament on residia la víctima i una vegada allà van començar a mantenir relacions sexuals. L’home assegura que tot va ser consensuat i que ella va estar conscient en tot moment. Una vegada acabat la noia es va aixecar del llit i va marxar cap a l’habitació de la seva companya de pis. Minuts després l’home la va sentir plorar fortament, i tot seguit la companya de pis de la víctima i el noi que l’acompanyava el van fer fora de la casa. “Va ser una relació totalment consentida, i tres minuts després d’acabar, va marxar de l’habitació i la vaig escoltar plorar”, explica l’acusat tot afegint que després es va vestir i va marxar “sense saber què havia passat ni perquè s’havia alterat”.
Segons les declaracions del testimoni que es trobava al pis i un dels que va fer fora a l’acusat, però, aquest darrer n’era ben conscient de les acusacions que havia fet la víctima i va intentar abandonar el pis el més ràpid possible. El que recorda tant ell, com la companya de pis, es estar dormint i que cap als voltants de les cinc del matí, que la víctima entrés a l’habitació plorant desesperadament i assegurant que l’havien drogat i violat. “Em va dir que s’havia despertat i que li estaven posant els dits a la boca amb MDMA i que l’estaven violant”, ha declarat la companya de pis. Seguidament, la noia i el seu acompanyant van anar a la seva habitació i li van dir al noi que havia de marxar ja. Segons expliquen, l’acusat no estava ni enfadat ni agressiu, però sí que tenia un comportament ansiós: “Quan vaig entrar s’estava acabant de vestir per marxar i aparentment bastant ràpid perquè es va deixar el telèfon”, ha explicat el testimoni, tot afegint que es notava que tots dos estaven sota els efectes d’alguna substància tòxica.
La víctima es va quedar molt desemparada de tota la situació i no parva de plorar. El dia 22, després d'anar a esquiar al matí, va passar per al seu lloc de treball i una companya es va oferir a donar-li ajuda, ja sigui acompanyar-la a la policia, a urgències o deixar-li un lloc on quedar-se. La noia, però, va manifestar que no volia fer res, però aquell mateix vespre s’ho va replantejar i va demanar-li que l’acompanyés al metge. Així doncs, el 23 de desembre al matí, la víctima va presentar-se al servei d’Urgències de l’Hospital, moguda principalment per la por de tenir alguna malaltia de transmissió sexual o haver-se quedat embarassada, i els doctors van començar a sospitar d’agressió sexual i van activar el codi lila.
En una primera fase havien començat a tenir relacions consentides, però que en veure que la situació s’estava posant violenta hauria intentat aturar-ho. Després s’hauria despertat mentre l’acusat li estaria donant MDMA de forma involuntària i violant-la
La noia, que ha declarat aquest matí a porta tancada, va reconèixer en la seva declaració a la policia que en una primera fase havien començat a tenir relacions consentides, però que en veure que la situació s’estava posant violenta hauria intentat aturar-ho. Després s’hauria despertat mentre l’acusat li estaria donant MDMA de forma involuntària, sense ser-ne conscient. I justament arran del consum de la droga hauria perdut el sentit de la realitat i quan va tornar a recobrar la consciència s’hauria trobat l’home violant-la sense que hi hagués consentiment en aquesta segona fase de relacions.
Un dels testimonis més rellevants ha estat el de la doctora que la va atendre al servei d’Urgències, que ha declarat a preguntes de l’acusació particular, que la víctima estava “nerviosa, tremolosa i molt espantada”, i que en cap cas “semblava que estigués simulant una agressió”, en contra del que apunten des de la defensa. El mateix ha manifestat després el metge psiquiatre, Carlos Mur, que va fer un informe mesos després dels fets. El psiquiatre ha explicat que la noia va ser molt descriptiva amb el que havia passat i va donar molts detalls: “No vaig detectar mentides o incoherències que em podia fer pensar que ella estava simulant els fets”, ha manifestat, tot detallant que complia amb els quatre símptomes en aquesta mena de casos: pensaments intrusius, records acompanyats d’angoixa, evitar pensar en coses relacionades amb els fets traumàtics i dificultats per concentrar-se. Tot i això, Mur, també ha explicat que es va sorprendre que l’endemà dels fets la víctima pogués anar gaudir d’un dia d’esquí.
La fiscalia demana deu anys de presó per a l’acusat per un delicte d’agressió sexual constitutiva de violació qualificada per estar la víctima privada de sentit, així com un delicte de cessió de droga tòxica MDMA en centre d’esbarjo i un menor de consum en local públic de droga tòxica MDMA. La representació lletrada de la víctima, que exerceix l’acusació particular, sol·licita quinze anys de reclusió ferma per a l’home, mentre que la defensa demana l’absolució del delicte d’agressió sexual, ja que asseguren que tot va ser consensuat.
Comentaris (6)