Fins a vint-i-vuit entitats del país s’han reunit a la sala consòrcia del Centre de Congressos amb la voluntat d’explicar els seus projectes i donar-los visibilitat. La fira ha estat inaugurada per la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, que ha volgut destacar la “vocació” i la “predisposició” de totes les associacions presents. La ministra ha remarcat que aquest és un espai molt important per generar un espai de trobada i que la societat pugui veure la feina que duen a terme. És per això que, en nom de Govern, també els ha donat les gràcies: “Ens sentim molt acompanyats, sense la vostra feina seria impossible tirar endavant aquests projectes”, ha agraït Bonell.
Per la seva part, el secretari d’Estat d’Esports i Joventut, Alain Cabanes, ha repassat com es troba la captació de gent per a l’esdeveniment esportiu més important d’aquest any al país, els Jocs dels Petits Estats, que ja han assolit l’objectiu de col·laboradors: “És cert que vam tenir molt èxit en el nostre primer contacte a la Fira d’Andorra la Vella, fent 500 voluntaris, i ara estem en una segona fase d’entrevistes, però també estem allargant el termini per poder-se inscriure fins a finals de febrer”, ha assegurat, emplaçant els més curiosos a assistir a una de les xerrades d’aquest matí on s’explicarà en detall què suposa ser voluntari dels JPEE i quin tipus d’ajuda es pot oferir.
UNA NOVA APLICACIÓ DE VOLUNTARIS
Cabanes també ha confessat que, des de la secretaria d’Estat de Joventut i Voluntariat, s’han marcat un repte per aquest 2025: “Per facilitar la comunicació i les inscripcions, a més de tenir totes les informacions, volem crear una aplicació on es pugui buscar la tipologia de voluntariat, i on es puguin posar les dades personals perquè et tinguin en compte”. Tot i això, coordinant a la vegada el voluntariat dels Jocs, que també té la voluntat d’incloure participants del sistema educatiu, de la federació de gent gran i gent amb diversitat funcional.
A la Fira hi ha estat present per primera vegada el cos de Protecció Civil, que també està immers en la recaptació de voluntaris que ajudin en tasques a peu de carrer. “Estem presentant el nou cos de voluntaris, que està obert per a tothom. Aquest projecte ha començat a mitjans d’octubre, quan va sortir el reglament publicat al BOPA, ja hi ha hagut unes 25 persones que s’hi han interessat i ara estem en un procés de formació”, explica Celina Rossell, una de les tècniques del departament.
No hi ha faltat tampoc l’associació GosSOS Andorra, amb la presència de la vicepresidenta Lisa Cruz, que ha remarcat la necessitat de trobar voluntaris durant l’època que fa més fred: “Per a nosaltres, els voluntaris són molt importants perquè venen i permeten que els gossos puguin sortir de les seves gàbies a passejar. Necessitem que la gent baixi fins a la gossera i els pugui portar a descobrir la natura i que respirin aire fresc, especialment durant aquestes èpoques d’hivern, que és més difícil, sempre fem una crida”, assenyala. Altres entitats com Projecte Vida, que tracta tota mena d’addiccions, també han volgut tenir el seu espai a la Fira, tot i reconèixer que, en tractar temes més tabú, els costa trobar nous integrants: “Volem donar a conèixer l’associació, que encara està molt estigmatitzada, i també necessitem voluntaris per combatre aquests problemes”, remarca la seva presidenta Eva Tenorio.
El servei de Política Lingüística també ha comptat amb un ‘estand’ a la tercera edició de la Fira, amb la voluntat de promoure la llengua en un moment clau per al país: “Som aquí presentant el voluntariat per la llengua. La gent que ja és catalanoparlant pot fer-se voluntària per ajudar a gent que vol aprendre el català. Consisteix a trobar-se, nosaltres recomanem un cop per setmana, durant deu setmanes, tot i que tenim parelles que ja fa deu anys que es van trobant, i així d’aquesta manera ajudem a fer que practiquin”, han estat les consignes donades per Anna Torrandell, una de les tècniques d’aquest servei. Associacions com els Castellers d’Andorra, que tancaran la jornada, l’ADJRA, Càritas, la Creu Roja, Cooperand, etc. no han faltat en un dia ple de solidaritat amb les entitats del país.

Mònica Bonell ha fet el discurs d'inauguració de la Fira.

Diverses persones, conversant als estands de la sala.

GosSOS Andorra i els Castellers, dos dels estands que necessiten més demanda.

També hi ha estat present l'associació de Transplantats i Donants d'Andorra.

Alguns dels voluntaris, demanant informació.

Comentaris (1)