El director gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha mostrat en explicacions a l’Altaveu el seu malestar pel fet que es vagi donant voltes a la cancel·lació de la sessió de Guetta i que hagin anat transcendit detalls dels acords entre les parts implicades en l’organització del festival. “Com més se’n parla, pitjor”, ha destacat un Budzaku que considera que el fet que transcendeixin detalls “perjudica” una negociació que encara és molt embrionària atès que “encara hi ha peritatges diferents que s’han de fer” i, hores d’ara, jurídicament ni tan sols s’ha plantejat si es pretén recuperar la totalitat del que s’hauria pactat i abonat o només una part, ja que l’esdeveniment anomenat ‘Molan los 90’ sí que es va fer.
El màxim executiu d’Andorra Turisme ha destacat que l’important era que hi hagués una assegurança. I una assegurança de garanties. I que ha quedat clar que aquesta hi és i hauria de donar resposta al fet que es cancel·lés el concert de Guetta. Cert és, però, que qui tenia assegurat l’esdeveniment és directament Troubleshooter com a organitzadora directa de l’Andorra Mountain Music. Així doncs, Andorra Turisme està a les mans i de Live Nation, la sòcia internacional de Troubleshooter i totes dues de les més potents a nivell mundial per dur a terme la tasca que tenien encomanada.
És a dir, dels 725.000 del pactat amb la promotora, Andorra Turisme podrà recuperar en funció del que l’assegurança rescabali l’empresa per la cancel·lació de l’esdeveniment de Guetta, que Budzaku recorda que va ser per una causa de força major davant d’un risc de tempesta que podia posar en perill la vida de persones. Però aquesta, es deixa clar des d’Andorra Turisme, és una qüestió que només competeix a Protecció Civil, que és qui finalment va reclamar la cancel·lació de l’acte, per dir-ho d’aquesta manera.
CONSIDERACIONS
Budzaku ha aclarit que amb anterioritat a l’Andorra Mountain Music d’aquest 2024 ja s’havien fet altres tractes amb Troubleshooter i arran, ja fos de la Covid o de la guerra d’Ucraïna, es van deixar sense efecte alguns actes pels quals l’agència de promoció turística ja havia abonat diners. D’aquí que en el contracte del 2022 ja hi havia una clàusula per la qual hi havia un reconeixement de deute per part de l’empresa en favor d’Andorra Turisme. I es va acordar, sempre segons la versió de l’executiu turístic, que si en un parell d’anys, és a dir, el 2024, no es podia cancel·lar el crèdit, Troubleshooter abonaria els 75.000 euros que havia rebut al seu dia a l’avançada i no s’havien emprat.
Budzaku recorda que és del tot normal que s’hagin d’anar fent abonaments per avançat perquè els grans artistes, com és el cas de Guetta, cobren de forma anticipada. I si després pel que sigui no se celebra el concert, manté el director gerent d’Andorra Turisme, cal acudir a les assegurances que, ve a dir Budzaku, per això hi són. El màxim responsable de l’ens ha recordat que Andorra Turisme està sotmesa a tres auditories anuals més el control parlamentari i de l’oposició, amb la qual cosa, sosté Budzaku, seria “d’innocents” que els responsables de l’agència no s’asseguressin de fer els passos correctes.
Els 725.000 euros de patrocini que l’ens de titularitat pública es va comprometre a abonar a Troubleshooter inclou 150.000 euros que aporta el comú de Canillo
I després de lamentar que de la cancel·lació del concert de Guetta se’n faci “una qüestió d’Estat”, Betim Budzaku també ha recordat que dels 725.000 euros aportats a Troubleshooter, 150.000 corresponien al comú de Canillo per un acord entre la corporació parroquial i Andorra Turisme atès que l’Andorra Mountain Music, programat al Tarter, també contribueix a desestacionalitzar l’activitat turística a Canillo i a generar moviment econòmic. De fet, com ja va explicar l’Altaveu, més enllà dels acords bilaterals entre Andorra Turisme i Troubleshooter, o justament en el marc d’aquests acords, es pactava que cadascuna de les dues entitats, pel seu compte, podia cercar els patrocinis que s’escaigués, sempre que s’informés a l’altra part. La contribució de Canillo caldria circumscriure-la en aquest àmbit del contracte amb Troubleshooter malgrat que estrictament, negre sobre blanc, en el document contractual no hi apareix per a res el comú canillenc.
Betim Budzaku també ha deixat clar que un patrocini “no és mai a fons perdut” i que en l’actualitat no hi ha cap esdeveniment de les característiques del que s’havia projecte el 29 i el 30 de juny, perquè no surt rendible, i ha insistit en el fet que “l’objectiu és recuperar tants diners com es pugui” de l’abonament fet “però tampoc no s’ha entrat” en detall, encara, d’analitzar des del punt de vista jurídic quina proporció escauria atès que una part del festival sí que es va poder celebrar.
Comentaris (11)