Condemnat un empresari per vendre un local irregular

L’home ha estat considerat culpable d’un delicte d’estafa i haurà d’indemnitzar el comprador enganyat amb més de 121.000 euros si vol estalviar-se complir de forma ferma els tres anys de presó, de moment condicionals, imposats

Una imatge de la Seu de la Justícia.
Una imatge de la Seu de la Justícia. Toni Solanelles

El Tribunal de Corts ha condemnat un empresari de la construcció per haver venut un local que no es podia escripturar per les diferents irregularitats que presentava. Els magistrats consideren que l’home era plenament conscient d’aquesta situació i, per tant, va enganyar el comprador, un mecànic que volia l’immoble per guardar alguns vehicles del seu negoci. En la sentència que s’ha fet pública aquest dimecres, s’imposa una pena de tres anys de presó condicionals. Si vol evitar haver-los de complir en ferm, el condemnat haurà de fer front a la indemnització fixada a la víctima (més de 121.000 euros) en un màxim de quatre anys.

Tot es remunta al desembre del 2014. L’empresari, força conegut en el món de la construcció, va signar el contracte de compravenda amb el mecànic. Aquest necessitava un espai per poder guardar els cotxes que tenia per reparar. En total, es va acordar el pagament de 115.000 euros. La sorpresa desagradable va arribar a l’hora de fer l’escriptura.

Aquest tràmit, però, no es va poder completar. El local presentable diferents irregularitats que no ho feien possible. Entre aquestes, que es tractava d’un buit sanitari amb una porta exterior il·legal. Per tant, ras i curt, no es podia vendre.

Sala de vistes del Tribunal de Corts,

Relacionat

La fiscalia demana tres anys de presó pel responsable d’una constructora per un delicte d’estafa

Per a la fiscalia, durant el judici, va quedar clar que el processat era coneixedor d’aquesta circumstància. I, malgrat això, va continuar amb l’operació, efectuant una maniobra d’engany amb una clara manca de bona fe. D’aquesta forma, considerava que es reunien els elements necessaris per parlar d’estafa.

I així ho ha entès també el tribunal. Corts ha condemnat l’home perquè el considera culpable d’un delicte d’estafa. I li imposa una pena de tres anys de presó, inicialment, condicionals. Podrà evitar el pas per presó si assumeix la responsabilitat civil que marca la sentència: 121.192,16 euros. Això sí, en un termini màxim de quatre anys.

El que no haurà de pagar l’empresari ara condemnat serà la multa que havia demanat també la fiscalia. Volia que s’imposés 230.000 euros de sanció. El Tribunal, però, no ho ha considerat oportú.

Comentaris (2)

Trending