Els comicis s’han de celebrar en el marc de l’assemblea prevista per al proper 13 de maig. Al centre de dia que la Creu Roja té a l’avinguda Santa Coloma i a les 7 de la tarda en primera convocatòria i a 2/4 de 8 en segona. Hores d’ara hi ha dues candidatures, una de liderada per Vicky Marrugat i l’altra encapçalada per Alexis Estopiñán. En totes dues llistes hi ha més o menys persones amb vinculació i coneixements molt directes de l’organització, encara que les persones que n’assumeixen el lideratge probablement no tinguin el bagatge intern que li és indiscutible a qui serà el president sortint, Josep Pol.
Segons les diferents fonts consultades, Marrugat, integrant de l’actual junta directiva, vindria a representar la candidatura de continuïtat. Per contra, Estopiñán seria més aviat el catalitzador d’una llista alternativa que té com a impulsor o avalador o diguin-li-ho com vulguin -malgrat que ell ho negarà com també va negar al seu dia que s’havia entrat a Ucraïna- el director actual de l’entitat, un Jordi Fernàndez que també coneix fil per randa l’organització que té al seu costat molts dels col·laboradors de l’entitat.
La intenció, com ha estat tradicional a la Creu Roja Andorrana, és que les dues candidatures arribin a un acord abans del dia dels comicis i abans d’aquella data puguin haver-se fusionat en una sola llista. Aquest pas seria el preferit, per exemple, pel mateix Pol. I per d’altres històrics de la casa. Però ara mateix sembla impossible. Hi ha massa distància, massa soroll intern. “Cada dia anem pitjor”, indiquen alguns dels col·laboradors consultats. Mentrestant, ni Marrugat ni Estopiñán no es volen pronunciar. S’emplacen a més endavant.
De fet, falten dos mesos per a una assemblea en què s’han d’aprovar els comptes de l’any passat i, en principi, s’ha de començar a preveure l’any que ve. I, sobretot, s’han de celebrar els comicis. El termini per presentar candidatures ja es va tancar a final del mes passat, amb la qual cosa marge per haver-hi canvis no n’hi ha. Una altra cosa és que una d’elles es retiri i que alguns dels seus integrants acabin a la candidatura que romangui en peu i així no obligui els afiliats a votar. De moment, les diferències internes són evidents.
Comentaris (62)