La reforma de l’edifici Pellicer, just davant de l’església de Sant Joan de Caselles, ha estat prou exitosa. Cert que molts dels habitatges estan pensats per a una sola persona. Però els apartaments, de més de 50 metres quadrats -els que estan destinats a dues persones superen els 70- han quedat prou arreglats. Hi ha parada de bus just davant i voravia fins el nucli urbà de Canillo. Si ja va sobtar que hi hagués un gairebé nul interès pel Pas de la Casa -encara que s’admet que la localitat fronterera és especial-, la baixa demanda pels pisos de Canillo ha agafat ben bé per sorpresa els responsables de l’administració.
De fet, expliquen les fonts consultades, ja va sorprendre que ‘només’ hi haguessin 43 interessats pels pisos de l’antic hotel Àrtic, ara edifici Tobira, que es considera la joia de la corona de la primera remesa dels pisos del parc públic amb lloguers a preus assequibles. Per la seva proximitat amb el centre d’Andorra la Vella -de fet, l’immoble és ben cèntric-, pel sol que té dia sí dia també… s’esperava una demanda molt més elevada. I no hi va ser a parer dels tècnics i rectors polítics del projecte.
De moment la situació no fa replantejar res del full de ruta que hi ha sobre la taula i es continua treballant en la resta d’immobles ja adquirits o arrendats per l’administració i que s’estan reformant. Però sí que admeten responsables de l’administració que tot plegat fa pensar. Alhora es té el convenciment que sense acabar de revertir totalment una qüestió tan complicada com la de l’habitatge, sí que s’estarà en condicions d’afrontar el final de les pròrrogues dels contractes de lloguer en millor disposició que fins ara. Sense que això vulgui dir, ara per ara, res de res.
Comentaris (42)