Al llarg del mandat, l’equip de la majoria que encapçala Eva Sansa vol tirar endavant una ambiciosa reforma dels diferents cascs antics dels pobles de la parròquia. El projecte es va iniciar ara fa uns mesos amb el concurs que havia de servir per contractar l’equip de professionals de l’arquitectura que s’ha d’encarregar del disseny de les diferents actuacions. Es va fer conjunt perquè, justament, es volia que tots seguissin un mateix patró amb l’objectiu de tenir una actuació cohesionada.
Una cosa ja està clara. Es vol que la remodelació es faci amb paviment de pissarra i llambordes de granit. A la vegada, es canviaran els fanals i altres elements d’il·luminació, apostant per equipaments minimalistes, que quedin integrats a l’entorn i de caire noucentistes, amb bombetes LED. Pel que fa a la vegetació, haurà de complir dues condicions: ser autòctona del Pirineu i requerir un baix consum hídric.
El primer pas ja s’ha donat amb la contractació de la redacció de fins a sis projectes constructius -un per cada poble- a Gestió Nova Energia. El cost, de moment, serà de 74.843,13 euros. A aquesta xifra s’haurà de sumar, posteriorment, un 2,39% del cost de cada actuació, del qual l’equip contractat també haurà de fer la direcció d’obres.
Ara, es dona un termini de deu setmanes, a partir de la signatura del contracte. En aquest temps, els adjudicataris hauran de completar els sis projectes. D’aquesta forma, cap a l’estiu el comú confia tenir-los disponibles i poder encetar la següent fase: la licitació de les obres.
Enguany, el pressupost preveu actuacions en tres pobles: al camí de l’Església de la Massana, a Sispony i a Erts. Per a més endavant quedaran altres accions també a la Massana, a l’Aldosa, a Arinsal i a Anyós. En total, la intenció del comú és actuar sobre gairebé 15.000 metres quadrats.
Comentaris (1)