L’edifici ha de permetre substituir l’aparcament horitzontal que hi havia a la zona i que va ser eliminat per l’impuls d’un gran projecte urbanístic. Des de llavors, estacionar era complicat a una zona on no hi ha gaires alternatives, més enllà del soterrani del mateix hospital o de l’Etang Salé, ja una mica apartat. Per això, el comú va accelerar tot el possible el projecte de nou pàrquing, agafant el tros de parcel·la que tenia disponible.
La cònsol major, Rosa Gili, ha apuntat que les obres estan a punt de finalitzar. Des de la constructora se’ls ha traslladat la data del 31 de març. És a dir, d’aquí dos dilluns. I, a partir d’aquí, l’obertura dependrà del mateix comú que, però, no amaga que ho vol agilitzar el màxim possible.
El projecte va ser adjudicat a finals de novembre del 2023 per un import de 7,5 milions, incloent-hi la realització dels estudis i treballs previs. Un cop estigui en marxa, la instal·lació oferirà 290 places d’estacionament regulat per barreres que, com s’ha dit, serviran per donar sortida als vehicles d’aquelles persones que han d’anar a l’hospital, la clínica o el tanatori.
Des del comú, es considera important seguir invertint en aparcaments. L’any passat, aquestes instal·lacions van deixar més de cinc milions d’ingressos a la corporació, i això malgrat que, justament, no es disposava ni del Falgueró ni el que s’ha construït davant l’església de Sant Pere. En aquest sentit, el cònsol menor, Quim Dolsa, ha avançat que “hem de continuar invertint-hi, deixar de pagar lloguers i tenir-ne de propis per créixer en nombre de places, ja que això també ens ajudarà a afrontar noves inversions”.
Comentaris (3)