Andorra la Vella demana sobre transport públic, salaris o el lloc de compra a l’enquesta del POUP

El qüestionari, que es pot respondre en línia, inclou una trentena de preguntes que també recerquen informació sobre el temps que fa que es viu a la parròquia, la zona de residència, la situació laboral o els ingressos familiars

Comentaris

El fulletó que s'ha distribuït a les bústies.
El fulletó que s'ha distribuït a les bústies. Altaveu

Els ciutadans d’Andorra la Vella tenen fins al 31 de març per respondre l’enquesta ciutadana que el comú ha posat en marxa per recollir el seu parer sobre el nou planejament urbanístic de la parròquia. En total són una trentena de preguntes que demanen l’opinió sobre l’espai públic i la qualitat ambiental, la mobilitat, el comerç, la cultura i l’arrelament i aspectes més valoratius. El qüestionari, però, també aprofita per fer un perfil de tots els ciutadans que hi participin, preguntant per aspectes més personals com la zona de la parròquia on es viu, el temps de residència a Andorra la Vella, la situació laboral o els ingressos de la llar.

L’enquesta per conèixer la valoració dels ciutadans de la parròquia es va posar en marxa a mitjans de la setmana passada i per tal de donar-la a conèixer se n’ha fet publicitat tant a través de les xarxes socials, com a través d’un repartiment de fulletons informatius a les bústies.

Aquells que la responguin tindran oportunitat de donar el seu punt de vista tant de la situació urbanística de la parròquia, com també del comerç, l’entorn natural o aspectes més valoratius amb preguntes amb resposta oberta.

Per començar, el qüestionari recull informació per traçar un perfil dels participants. Es demana el gènere (femení, masculí o no binari), l’edat, si es resideix a la parròquia, a quina zona es viu, quants anys fa que es resideix a Andorra la Vella, quantes persones conviuen a la llar, la situació laboral, els ingressos de la llar, el tipus d’habitatge, el règim (de propietat, lloguer, en una habitació en un pis compartit, a casa dels pares, a casa dels fills i fins i tot es demana si s’és ocupa) i si es té pensat canviar d’habitatge en els propers cinc anys.

WhatsApp Image 2025 03 17 at 19.12.34
 

El següent bloc se centra en l’espai públic i la qualitat ambiental. Aquí es pregunta com es valora el paisatge urbà d’Andorra la Vella (la conservació de les façanes, dels edificis, l’ús de les plantes baixes, edificis deshabitats...), també es demana concretament sobre accessibilitat, neteja, enllumenat, arbres i vegetació, mobiliari, jocs infantils i disponibilitat de places o parcs. El comú també pregunta la valoració dels paisatges de la parròquia i la freqüència d’ús d’espais com el parc central, el rec del solà i el de l’obac, el passeig del riu, el parc de la Serradora, la vall d’Enclar o la vall del Madriu.

Després arriba el bloc sobre mobilitat. Aquí es demana el mitjà de transport per anar a la feina o a estudiar, una valoració de la mobilitat a Andorra la Vella en funció del mitjà de transport i en cas de manifestar dificultats en els desplaçaments es demana quin és el principal problema detectat.

En l’apartat sobre comerç es pregunta el mitjà de transport per anar a comprar, on es compren els béns de consum diari (a França o Espanya, en botigues de barri, en supermercats de la parròquia o en altres parròquies), el tipus de compres que l’enquestat fa a Andorra la vella, l’opinió sobre el comerç de la parròquia i si es troba a faltar algun tipus de servei o activitat comercial.

CULTURA I VALORACIONS

L’enquesta tampoc deixa de banda aspectes culturals i d’arrelament. Així, es demana quins considera l’enquestat que són els espais més emblemàtics d’Andorra la Vella, amb quina freqüència s’utilitzen equipaments com centres escolars, centres de salut, la biblioteca, centres esportius o el Centre de Congressos i el Centre Cultural La Llacuna. Finalment, es demana si es participa en alguna entitat o associació cultural, social, esportiva o veïnal.

L’últim bloc de preguntes són de valoració i tenen respostes més obertes. D’entrada es demana els aspectes que l’enquestat considera un avantatge de viure a Andorra la Vella, si es creu que en general la parròquia ha millorat o empitjorat els últims 5 anys, també es demana quins temes es creu que constitueixen un problema (estat de conservació d’edificis, estat de conservació dels carrers i les voravies, la mobilitat o les zones verdes, per exemple), si hi ha algun carrer o plaça que es pensi que necessita una millora i finalment un pregunta oberta per expressar l’opinió sobre altres aspectes.

Comentaris

Trending