El servei de Meteo ha informat que la pertorbació Jana marcarà el temps dels pròxims dies, amb un flux de sud que portarà precipitacions generalitzades al vessant sud del Pirineu. Dissabte a la tarda i a la nit, el vent s’intensificarà, i la matinada de diumenge les precipitacions es tornaran molt intenses. La cota de neu, inicialment situada als 2.000 metres, baixarà fins als 1.400 metres. Davant d’aquestes condicions, s’ha emès un avís groc per vent fort i acumulació de precipitació, així com per neu a partir dels 1.400 metres.
La pertorbació #Jana aporta un flux de sud que caracteritzarà el temps dels propers tres dies, amb precipitacions🌧️generalitzades al vessant sud del Pirineu🏔️, en forma de neu❄️per sobre de 2.000 metres i molt intenses la matinada de diumenge pic.twitter.com/BIs9CGdvB0
— Servei Meteo d'Andorra (@MeteoAnd_OECC) March 7, 2025
Les estacions d’Andorra es veuran beneficiades per aquestes nevades, millorant les condicions de les pistes. Grandvalira compta actualment amb gruixos de fins a 125 cm, mentre que Ordino Arcalís arriba als 130 cm. A Pal Arinsal, el 95% del domini esquiable està obert, amb gruixos que oscil·len entre 70 i 110 cm. Amb aquestes previsions, es preveu un cap de setmana de neu abundant i condicions favorables per als esquiadors, tot i que es recomana prudència pel vent i el risc de nevades intenses la matinada de diumenge.
Comentaris (2)