I és que la secció civil de la primera instància judicial andorrana, segons les dades fetes públiques recentment, va resoldre durant l’any passat 22 de les causes de cessament o fallida que tenia pendents o que es van posar en marxa durant l’exercici. Un exercici en què ‘només’ es van obrir o reobrir -perquè hi ha cessaments que es resolen inicialment i permeten reactivar l’empresa durant un temps però acaben tornant a fallar- 17 casos, ja sia de cessament i fallida, o de fallida només. I és que el procediment és lleugerament diferent. En tot cas, en finalitzar el 2024 hi havia 43 societats pendents de veure resolta la seva situació mentre que en començar l’any n’hi havia cinc més (48).
El capítol de cessament de pagaments i fallides, de forma sumada i conjunta, és dels més voluminosos que manté la secció civil de la Batllia. Però ni de bon tros és el més rellevant de tots. Hi ha el calaix de sastre que suposa el procediment abreujat, on en moltes ocasions es tracta de reclamacions de deutes, que a 31 de desembre passat acumulava 255 expedients del total de 857 que hi havia oberts. També és rellevant, més si cal, el procediment ordinari, amb fins a 392 dossiers vius encara. Amb tot, la secció civil de la primera instància judicial del país va evacuar durant el curs més feina que no pas li va entrar, ja fos de nou o reactivada.
Altres capítols relativament importants quant a volum de feina, i sempre fent referència als expedients que continuaven oberts a final de l’any passat, són les comissions rogatòries, les execucions o les impugnacions dels acords de saig, sense oblidar apartats com els dipòsits o la jurisdicció voluntària. En canvi, en matèria d’insolvències, laboral, incapacitacions o arrendaments urbans, de dossiers pendents en quedaven molt poquets, tot i que durant el 2024, per exemple, es van arribar a obrir 50 causes per insolvència.
Comentaris (1)