La Batllia té més de quaranta cessaments de pagaments o fallides pendents de resoldre

La secció civil de la primera instància judicial andorrana va resoldre durant el 2024 més de vint casos, que van ser més dels que es van obrir o reobrir durant el mateix exercici

Seu de la Justícia.
Seu de la Justícia. Toni Solanelles

Més de quaranta empreses, societats, esperen que la Batllia resolgui la seva situació de cessament de pagaments o de fallida, o de les dues coses juntes. Aquest és un dels termòmetres que socialment, econòmicament es tenen per poder afirmar, com ho va fer fa uns dies el president de la Batllia, David Moynat, que l’entorn econòmic cada cop passa per més dificultats. Amb tot, és cert que el 2024 va acabar amb menys empreses pendents de resoldre la seva situació en la matèria que no pas les que a l’inici d’any es trobaven en dit context. 

I és que la secció civil de la primera instància judicial andorrana, segons les dades fetes públiques recentment, va resoldre durant l’any passat 22 de les causes de cessament o fallida que tenia pendents o que es van posar en marxa durant l’exercici. Un exercici en què ‘només’ es van obrir o reobrir -perquè hi ha cessaments que es resolen inicialment i permeten reactivar l’empresa durant un temps però acaben tornant a fallar- 17 casos, ja sia de cessament i fallida, o de fallida només. I és que el procediment és lleugerament diferent. En tot cas, en finalitzar el 2024 hi havia 43 societats pendents de veure resolta la seva situació mentre que en començar l’any n’hi havia cinc més (48)

David Moynat donant explicacions durant la compareixença.

Relacionat

L’activitat judicial reflecteix les penúries econòmiques: més fallides i més reclamacions de deute

El capítol de cessament de pagaments i fallides, de forma sumada i conjunta, és dels més voluminosos que manté la secció civil de la Batllia. Però ni de bon tros és el més rellevant de tots. Hi ha el calaix de sastre que suposa el procediment abreujat, on en moltes ocasions es tracta de reclamacions de deutes, que a 31 de desembre passat acumulava 255 expedients del total de 857 que hi havia oberts. També és rellevant, més si cal, el procediment ordinari, amb fins a 392 dossiers vius encara. Amb tot, la secció civil de la primera instància judicial del país va evacuar durant el curs més feina que no pas li va entrar, ja fos de nou o reactivada. 

Altres capítols relativament importants quant a volum de feina, i sempre fent referència als expedients que continuaven oberts a final de l’any passat, són les comissions rogatòries, les execucions o les impugnacions dels acords de saig, sense oblidar apartats com els dipòsits o la jurisdicció voluntària. En canvi, en matèria d’insolvències, laboral, incapacitacions o arrendaments urbans, de dossiers pendents en quedaven molt poquets, tot i que durant el 2024, per exemple, es van arribar a obrir 50 causes per insolvència.

Comentaris (1)

Trending