En efecte, davant d’algunes actuacions policials i judicials prèvies, es va arribar al convenciment que per diferents motius, al país hi ha diversos temporers en situació il·legal. Persones que, per exemple, es van quedar encallats durant la pandèmia i han anat trampejant la situació i, fins i tot, encadenant treballs en negre i això els ha permès anar fent la viu viu al país. Situacions com aquestes són les que es volen controlar sense que hi hagi un acarnissament ni administratiu ni policial. Però si la voluntat d’ordenar la situació.
Fonts policials han assegurat que les actuacions que s’estan fent -temporers alertaven aquests darrers dies per diverses xarxes socials que els funcionaris picaven una a una les portes de determinats immoble d’Incles, de Soldeu, i d’altres localitats amb alta afluència de treballadors de temporada- estan emmarcades en les verificacions normals, ja sigui per detectar persones que es troben al país en situació irregular perquè, per exemple, els ha caducat el permís de residència, ja sigui per donar compliment a diferents oficis judicials.
Les fonts consultades han indicat que és normal o com a mínim plausible que els funcionaris portin les fotografies de les persones a qui se cerca per poder fer unes millors comprovacions. I que els controls es fan tant en habitatges com, també, en centres de treball, per detectar, també, la potencial presència de treballadors que no estiguin degudament contractats o regularment cotitzats a la CASS, per posar dos exemples.
Comentaris (10)