El mal temps complica la jornada a les estacions d’esquí de Grandvalira Resorts

(AMB VÍDEO) Les condicions meteorològiques han obligat als centres educatius a suspendre l’esquí escolar, mentre que també s’ha hagut de tancar algunes connexions com ara el Funicamp o el telefèric Pal-Arinsal, a l’espera del que passi demà

Imatge d'aquest dilluns d'una de les webcams de Grandvalira Resorts.
Imatge d'aquest dilluns d'una de les webcams de Grandvalira Resorts. Grandvalira

La pluja incessant que està caient aquest dilluns al Principat, acompanyada d’un fort vent, ha posat en dificultats la jornada a les estacions d’esquí de Grandvalira Resorts. Davant l’avís groc emès pel servei meteorològic, Govern ha passat la potestat per decidir als centres educatius, que han optat per anul·lar l’esquí escolar en la seva gran majoria. Només els qui desenvolupaven la seva activitat a Naturland han pogut fer-ho sense problemes. Des de Grandvalira s’explica que alguns sectors també han hagut de tancar algunes connexions entre sectors, entre ells el Funicamp i el telefèric Pal-Arinsal.

Segons ha informat aquest migdia el servei de Meteo, el pas del front ha deixat molt vent i precipitacions generalitzades a tot el país, però “el seu flux d'oest en superfície i sud-oest en altura” retardarà l'entrada de l'aire fred i el descens de la temperatura. Unes condicions, però, que han sofert els qui han anat a esquiar als sectors de Grandvalira Resorts. Per això, la corporació ha informat que durant el dia d’avui s'han hagut de tancar pistes -la meitat del Pas i Canillo- alguns remuntadors de zones altes i connexions entre sectors a Grandvalira com el Funicamp i també el telefèric entre Pal i Arinsal. Amb motiu del tancament, s'han activat línies especials entre els sectors Funicamp-Grau Roig: un bus Grau-Soldeu-El Tarter, i un altre amb el mateix recorregut però fins a Canillo.

Pel que fa a l’esquí escolar, la majoria dels centres educatius del país han decidit anul·lar-lo. Segons Govern, el protocol diu que, quan l’avís meteorològic és taronja, és el ministeri qui decideix. Però en cas que l’avís sigui groc, entenent que no hi ha una manca de seguretat clara, la potestat per decidir és de les escoles. Per això, els onze centres educatius que desenvolupaven les seves activitats a les parròquies altes han decidit anul·lar la seva activitat. Només el Lycée ha pogut celebrar la jornada amb normalitat a Naturland, on no hi ha hagut complicacions a les pistes.

Les previsions per aquest dimarts, després de les clarianes del matí, són que a la tarda torni a nevar, especialment al nord del país. Actualment, comença a baixar la cota de neu i ho continuarà fent fins a mitjanit, amb unes precipitacions molt més febles, i es podrien acumular fins a 7 centímetres de neu als cims més alts. Meteo ho qualifica d’una nevada “molt minsa” tenint en compte els 23 mm de pluja a Perafita. De moment, pel que fa al dia de demà, Govern està esperant les advertències del servei meteorològic i Protecció Civil per decidir que es farà amb la jornada.

Comentaris (3)

Trending