Panadero ha optat per no tocar gaires coses de l’onze titular que va aconseguir treure el primer punt de la seva era com a seleccionador el passat divendres en la visita a Xipre. Maria Da Cruz i Zoe Planagumà han estat les úniques novetats, en substitució de la sancionada Chloe Izquierdo, i la migcampista Ari Gonçalves, buscant un perfil més defensiu. Al davant, una selecció xipriota que també ha repetit la majoria de noms amb Aristodimou com a organitzadora i les dues golejadores de l’anada, Michail i Violari, en la punta d’atac.

S’han sabut defensar bé les tricolors a la primera meitat. Alba Martín, en el seu quart partit consecutiu amb l’absoluta, ha aturat sense problemes un xut de falta molt tou de les visitants prop del quart d’hora. Andorra també ha provat d’intimidar en accions a pilota parada, amb centrades a l’àrea perilloses que no s’han acabat de concretar. La més clara ha estat una ocasió de Ruzafa que ha retallat molt bé a la defensa i, aprofitant que la portera de Xipre estava avançada, ha provat un xut llunyà que ha marxat per damunt del travesser.
El conjunt entrenat per Demetriades també ha posat la por al cos de les andorranes amb un xut poc efectiu de Michail, però sí que ha sabut aprofitar una falta ben col·locada per avançar-se a la primera meitat. Ha estat Planagumà qui ha vist la targeta groga en un cos a cos que ha beneficiat a la millor jugadora de les visitants, Aristodimou, per batre a Alba Martín amb una canonada des de la frontal (29’). El gol ha fet que Xipre abaixés una mica el ritme, mentre que les tricolors han continuat amb la mateixa intensitat per no marxar del partit dins al descans.

Gemma Lluch ha estat el primer canvi d’Andorra per buscar més profunditat a la segona meitat. Les de Panadero han fet una passa endavant, amb la mirada fixada sobre la porteria de Matthaiou, creant perill pel costat dret amb centrades de Carla Ber. Morató podria haver anotat el gol de l’empat després d’un xut que s’ha enverinat en caure sobre el travesser. Violari s’hi ha tornat amb una gran jugada individual que ha finalitzat massa escorada, però Ruzafa ha tornat a tenir la igualada des de la frontal, amb el seu xut marxant prop del primer pal abans que fos substituïda per Ari Gonçalves.
El conjunt tricolor ha acabat endarrerint a Xipre gairebé fins a la seva pròpia àrea, especialment gràcies al desequilibri de les dues jugadores que han entrat sobre el terreny de joc. Només els faltava poder rematar en condicions. Ja entrades als últims quinze minuts, una acció exquisita d’Aitana Colobrans ha obligat a Matthaiou a una estirada per lluir-se evitant el gol andorrà. Minuts més tard, una centrada llarga des del costat dret no l’ha pogut rematar amb intenció Laia Solé al segon pal.

Però llavors ha arribat una genialitat de la millor jugadora de la selecció. Després d’una recuperació, a Tere Morató només li ha fet falta orientar-se la pilota i col·locar-la a la esquadra per anotar un golàs que ha estat impossible per la portera xipriota. Cinc minuts pel final i Panadero s’ha decidit a anar a per totes. Andorra s’ha bolcat en atac en un temps afegit que ha estat de cinc minuts, quan unes mans dins l’àrea de Cusick han estat assenyalades com a penal. No ho ha dubtat la col·legiada i èxtasi d’alegria al Nacional. Morató no ha dubtat en agafar la responsabilitat del llançament i ha enganyat la portera per donar la volta al marcador (92’) i sumar el seu 16è gol en 27 internacionalitats, consolidant-se com a màxima golejadora del combinat nacional.

Les xipriotes han perdut els papers cometent faltes a destemps en una recta final on les tricolors han allunyat el perill tant com han pogut. S’han afegit dos minuts i s’han hagut de treure forces d’on no n’hi havia per assegurar el marcador. I així ha estat. Andorra ha sumat els seus primers punts a la quarta jornada de la lliga C de la Women’s Nations League amb una actuació molt meritòria que trenca amb una llarga ratxa sense guanyar i col·loca l’equip en tercera posició del grup, a només tres punts de Xipre amb dos jornades encara per disputar.
FITXA TÈCNICA
Andorra (2): Alba Martín; Da Silva (Marina Fernández (90+5’), Rosas, Da Cruz, Planagumà (Gemma Lluch, 46’); Laia Sin, Colobrans, Laia Solé, Ruzafa (Ari Gonçalves, 64’); Morató i Carla Ber. Seleccionador: Albert Panadero
Xipre (1): Matthaiou; Georgiou, Siakalli (Michael, 69’), Hardy, Efstratiou (Cusick, 69’); Panagiotou (Charalambous, 79’), Savva (Constantinou, 69’), Aristodimou; Papadopoulou, Michail i Violari. Seleccionador: Renos Demetriades
Gols: 0-1 Aristodimou (29’), 1-1 Morató (84’), 2-1 Morató (90+2’).
Targetes: L’àrbitra Araksya Saribekyan (ARM). Ha mostrat grogues a Planagumà (28’) per part d’Andorra. També a Savva (35’), Efstratiou (51’), Hardy (56’), Michail (86’) per part de Xipre.
Incidències: Partit disputat davant 407 espectadors a l’Estadi Nacional d’Andorra la Vella.







Comentaris (1)