Els tricolors van aconseguir una victòria poc brillant, però molt preuada, el passat cap de setmana a casa contra el Tarassona (1-0), que els va permetre tornar a col·locar-se en la cinquena posició de la classificació (47 punts). I és que s’apropa el final de la lliga -resten només set jornades- i l’FC Andorra ja no vol sortir més de la zona privilegiada. Aquest diumenge (15:30 hores), el conjunt de ‘Beto’ Company visitarà al filial de la Reial Societat, quart classificat amb un punt més (48), un equip que ja va aconseguir treure un empat ‘in extremis’ de l’Estadi Nacional (1-1) a la primera volta quan jugava amb un home menys, i que no surt de la promoció d’ascens des de la sisena jornada de lliga.
L’FC Andorra, en canvi, tot i acumular només una derrota en els últims deu partits, han hagut de lluitar jornada rere jornada amb la classificació, fins que els ha retornat el premi de ser a la zona de play-off en aquesta recta final. El problema de l’FC Andorra ha estat fora de casa, tal com reconeixia l’entrenador en roda de premsa. Només s’han aconseguit tres victòries a domicili i, una dada més rellevant, s’han anotat deu gols. Una xifra molt pobre que ha posat a Company a treballar la finalització: “Nosaltres entrenem tota la setmana situacions d'àrea, situacions properes d’atac i prenem atenció als detalls. Sí que és veritat que fins ara, o fins fa relativament poc, nosaltres sempre anàvem a situacions molt més globals de joc, molt més grans, perquè realment creiem que allà hi havia una millora important, però ara hi ha certes tasques que ja van dirigides a les millores d'aquests detalls”, confessa el tècnic sobre aquesta qüestió.
QUATRE JUGADORS, AMB EL PRIMER EQUIP ‘TXURI URDIN’
Per al duel contra els donostiarres, Company tindrà tots els jugadors disponibles excepte les baixes ja anunciades d’Erik Morán, Manel Royo i Solís, que ja es troba en la recta final de la recuperació d’una greu lesió al genoll. Tot i això, ‘Beto’ ja va anunciar que és poc probable que compti amb minuts aquesta temporada. La resta, a lluitar per “no haver-nos de jugar a l’última jornada els dos últims llocs de play-off, sinó potser jugar-nos els dos primers”, advertia l’entrenador, deixant una pinzellada de quin ha de ser l’objectiu de l’equip en aquest tram final. A l’altre costat, els de Sergio Francisco, que venen de guanyar per la mínima a l’Amorebieta (0-1) tindran algunes incògnites en l’alineació, ja que jugadors com Fraga, Beitia, Mikel Goti o Mariezkurrena -aquest últim en dinàmica de primer equip- han estan convocats per Imanol Alguacil per al duel contra el Mallorca, però la diferència horària entre els dos partits permet que puguin ser alineats sense cap problema.
ALINEACIONS PROBABLES
Reial Societat B: Fraga; Rúperez, Beitia, Peru Rodríguez, Balda; Mikel Rodríguez, Carbonell, Goti; Orobengoa, Darío Ramírez i Dani Díaz. Entrenador: Sergio Francisco
FC Andorra: Ratti; Clemente, Alende, Bomba, Iván Rodríguez; Molina, Álvaro Peña, Villahermosa; Cerdà, Manu Nieto i Lauti. Entrenador: ‘Beto’ Company
Àrbitre: Francisco García Riesgo (Col·legi asturià).
Estadi: Ciutat Esportiva de Zubieta







Comentaris