L’acord entre totes dues administracions va ser aprovat, per part governamental, en la reunió del consell de ministres celebrada aquest dimecres. El comú lauredià preveu fer-ho en junta de govern aquest dijous. D’aquesta forma, l’immoble, amb un clar valor patrimonial, passarà a mans públiques i es descarta, ara ja totalment, el projecte que una promotora privada havia previst per convertir-lo en pisos. La compra costarà 4,5 milions.
“La meitat la paga el Govern; l’altra, el comú”, ha confirmat Marsol. A partir d’aquí, el pacte assolit també inclou que, durant els propers trenta anys, qui en farà ús serà l’administració central. La corporació parroquial cedirà la seva part aquest temps perquè, d’aquesta forma, es pugui impulsar el projecte que es té al cap per a l’edifici. Tal com va explicar Altaveu, es vol instal·lar un parc tecnològic. “Espero que sigui aquesta instal·lació que tant necessitem al país”, ha apuntat la ministra.
En aquest sentit, Marsol defensa que “el volem impulsar perquè és necessari per a la diversificació econòmica”. I, a més, Catsa ofereix un espai idoni per la seva proximitat a l’UdA, amb qui “es complementarà”. Per això, no ha amagat que el desig és posar fil a l’agulla perquè “sigui una realitat ben aviat”.
A partir que es tanqui la compra, es podrà preparar el projecte. Així, “primer cal tancar l’acord, escripturar i fer les obres”, segons ha volgut recordar la titular d’Economia. En tot cas, considera que no ha de ser una actuació ni especialment complicada ni llarga. “Crec que tampoc es necessiten moltes obres, perquè els parcs tecnològics que hem visitat s’adapten als espais. Utilitzen, en alguns casos, edificis similars com ara el de Màlaga que també era una antiga tabaquera”, ha explicat.
Comentaris (9)