Anna Zamora, que juntament amb les seves germanes Melània -traspassada el 2019 i mare de l’actual cap de Govern, Xavier Espot- i Immaculada van haver d’esperar vint anys per poder ser andorranes tot i haver nascut ja al país per qüestions normatives de l’època, va estudiar a Montpeller a la Facultat de Lletres i Ciències Humanes. Durant anys va exercir de mestra d’espanyol, francès i català al Lycée. I per qüestions de família, òbviament, es va enrolar en qüestions empresarials.
Les tres germanes van seguir l’estela i llegat de la seva mare i es van repartir les responsabilitats al capdavant del grup perfumer, abans d’anar incorporant les següents generacions i tot i comptant amb el suport de col·laboradors externs a la família. Perfumeries Júlia és un referent del sector de la perfumeria i la cosmètica evidentment a Andorra però també en l’entorn espanyol.

La implicació empresarial d’Anna Maria Zamora la portaria a esdevenir, l’abril del 2002, la primera presidenta de la patronal Empresa Familiar Andorrana (EFA), que llavors es va constituir. Ostentaria el càrrec uns cinc anys. A mesura que es van anar incorporant executius externs i les noves generacions de la família Zamora Bonet, l’ara finada va passar a un segon pla empresarial mantenint sempre l’interès i la implicació en el grup.
Aquest dissabte al matí, es podrà dir l’últim adeu a Anna Maria Zamora Bonet durant la vetlla que se li farà a les sales escaldenques del tanatori nacional. Posteriorment, a les 4 de la tarda com ja s’ha apuntat, l’església de Sant Pere Màrtir, a Escaldes també, parròquia on sempre ha estat lligada la finada i la seva família, acollirà la missa funeral en el seu record i memòria.
Comentaris (8)