La venda de turismes es desploma un 23% el gener

Malgrat l’increment de les matriculacions dels vehicles industrials, en el primer mes del 2025 la caiguda del sector ha estat del 15,3% amb 258 unitats entregades

Comentaris

Un cotxe exposat a un concessionari.
Un cotxe exposat a un concessionari.

La venda de turismes continua a la baixa i així ho demostren les dades de gener en què han caigut un 23,1% en comparació al mateix mes del 2024. Així, mentre les matriculacions de cotxes experimenten un descens, les de camions i camionetes pugen un 106,3%. En global, el sector ha patit una caiguda del 15,3% amb 258 unitats.

Així ho posen de manifest les dades fetes públiques aquest dilluns pel departament d’Estadística, on es constata el descens en la venda de turismes. Durant tot el 2024 se’n van matricular 2.390, és a dir 218 menys, el 2025 ha començat amb la mateixa tendència. En aquest cas, la patacada ha estat del 23,1% passant dels 229 del gener de l’any passat als 176 d’enguany. Les motocicletes i ciclomotors també pateixen un descens, en aquest cas del 21,3% amb 44 unitats vers les 56 del mateix període del 2024.

Per contra, els camions i camionetes han experimentat un important creixement amb 33 vehicles pels 16 de fa un any (+106,3%). Així mateix, el capítol d’altres també puja de 3 a 5 (+66,7%). Aquestes xifres no són suficients per parar el cop.

I això arrossega a la resta del sector. En global, les matriculacions al gener han estat de 258, un 15,3% menys que el mateix mes de l’any anterior. En els darrers dotze mesos s’han matriculat 3.729 vehicles, un 7,7% menys.

Si s’analitza la tipologia dels que s’han matriculat, hi ha una davallada en la majoria dels sectors, excepte en els híbrids de gasolina no endollables (42, +7,7%), els híbrids de gasoil no endollables (12, +200%) i els que funcionen sense carburant (5, +150%).

Etiquetes

Comentaris (5)

Trending