Amb un pressupost previst d’uns 400.000 euros, els treballs consistiran en la rehabilitació dels accessos exteriors, com les baranes; la reforma de la zona de les taquilles, així com les millores de l’escenari i de la zona dels vestuaris. Una part important de l’actuació se centra en la millora dels sistemes de protecció contra incendis, en concret, amb la formació d’una escala de sortida d’emergència a l’exterior, la rehabilitació de les portes d’emergència, i la ignifugació de diferents elements -el que permet aquesta tècnica és augmentar la resistència dels elements davant de la calor. A més, s’inclourà la instal·lació d’un sistema de producció de calefacció i refrigeració per aerotèrmia i es faran treballs de pintura tant a l’interior de l’edifici com també a l’exterior de l’equipament.
El ministre portaveu, Guillem Casal, ha recordat que ara mateix s’estan duent a terme les obres de la primera fase, que van començar al mes de març i la previsió és que acabin durant el mes de juny. Els treballs s’estan centrant a canviar el sistema de subministrament elèctric; fer una posada a punt del grup electrògen i de la màquina de climatització actual; la substitució de l’enllumenat de tot l’edifici de la sala principal, del Foyer i de l’exterior; l’automatització del sistema d’obertura i tancament de les cortines; la millora de la domòtica; i la instal·lació de pilones per restringir l’estacionament de vehicles al carreró d’accés a l’Auditori.
En aquest sentit, treballen amb el calendari de licitar ara les obres, per poder-les adjudicar aviat i que durant el mes de juliol es pugui començar l’execució de la segona fase que té una durada estimada d’uns quatre mesos i, per tant, “es preveu que l’Auditori Nacional pugui tornar a obrir les portes al mes de novembre o a finals d’any”, ha apuntat el ministre tot afegint que llavors es podrà reprendre l’activitat cultural al voltant d’aquest equipament que roman tancat des del mes de febrer i que la darrera actuació va ser el concert inaugural del ClàssicAnd d’aquest any.
Comentaris