L’‘operació’ de restauració del piano construït l’any 1870 per Mme. Erard & M. Schaeffer hauria de perllongar-se durant uns vuit mesos des que es firmi el contracte. L’adjudicació s’ha acordat per 19.437 euros, incloent-hi l’IGI. Barmona és un artista dels pianos. De fet, va prendre l’ofici del seu pare, que al seu torn s’havia inspirat en un oncle que tenia taller a Mataró. L’encarregat de dirigir la restauració del piano Érard va començar als 14 anys, el 1974, a endinsar-se en el món dels pianos amb el seu pare i, dos anys després, al Taller de Gràcia, aprofundiria en la matèria. I a Gràcia continua, ara en un taller propi que va muntar el 1992, l’any olímpic.
Al Taller de Gràcia, Barmona participaria de la fabricació dels darrers pianos de la marca Cussó SFHA. Des de que es va iniciar en aquest món, l’encarregat de restaurar el piano Érard no ha parat de formar-se i col·laborar en iniciatives diverses. Des del 2006, quan a Espanya es van fer els exàmens per primer cop, té la màxima titulació europea com a tècnic afinador i el 2009 la Generalitat de Catalunya li va atorgar el diploma de Mestre Artesà com a reconeixement a la seva trajectòria professional.
Jaume Barmona Vives és el principal responsable de l’afinació i la restauració dels pianos del Museu de Música de Barcelona. Habitualment treballa per a privats i per a conservatoris, escoles de música, museus i estudis de gravació. I ara posarà tots els seus coneixements en la restauració d’un piano que des del 1950 i fins al 1981 va ser l’encarregat -juntament amb el pianista de torn- de posar música en directe de moltes, moltíssimes emissions de Ràdio Andorra.
Comentaris (2)