El Jambo o el comiat merescut de Vª Columna

La dotzena edició del festival, que es consolida com un trampolí per a les bandes emergents del país i se celebrarà entre el 12 i el 14 de juny, permetrà veure Ramon Mirabet i tindrà 7 escenaris diferents, amb ubicacions noves per les obres a la plaça del Poble i els jardins de la Casa de la Vall

Un instant de la presentació del Jambo.
Un instant de la presentació del Jambo. Comú d'Andorra la Vella / Tony Lara

Si són fans de Quina Columna, no es poden perdre la dotzena edició el Jambo. Feia anys que Oriol Vilella i Toni Colom perseguien el mític grup andorrà, l’únic que ha tingut un ‘single’ a la llista dels 40 Principals, i finalment aquest any el somni es farà realitat. David Micó, Jaume Llauradó, Oscar Llauradó i Lluís Cartes (membres de la primera i segons formació) oferiran un concert al festival per excel·lència de música al carrer, l’últim abans de dissoldre’s i continuar amb un altre nom. L’única condició que els ha posat Vilella? “Que el públic pugui cantar.”

El Jambo ha esdevingut ja una cita ineludible. Ho corroboren tant els codirectors, Toni Colom i Oriol Vilella, com les administracions que hi donen suport, el comú d’Andorra la Vella i Andorra Turisme que veuen com hi acudeix públic local i forà. I alhora, un trampolí per als talents emergents del panorama musical andorrà. “S’ha convertit en això, el lloc on els músics del país volen debutar. I en ser un dels objectius del festival, estem molt contents”, admet Vilella.

La dotzena edició, que se celebrarà entre el 12 i 14 de juny, no serà una excepció i dels 40 actes que proposaran, 25 són d’artistes locals i 15 de fora. Malgrat que als organitzadors no els agradi parlar de cap de cartell, no hi ha dubte que ho serà Ramon Mirabet, que presentarà nou disc el dissabte a les 23 hores a la plaça Guillemó.

mapa jambo
 

Ara bé, en aquest equilibri que han sabut assolir en el festival, l’artista català compartirà protagonisme amb un dels grups més mítics dels anys 80 al país, Vª Columna, que ha escollit el Jambo per acomiadar-se dels escenaris. Feia temps que es perseguia l’objectiu i finalment ho hauran aconseguit. “Ens han dit que serà l’últim concert i per tant, encara ens fa més il·lusió portar-los”, ha exposat Vilella, que ha indicat que la banda no es dissoldrà però “continuarà amb un altre nom”. Sobre l’escenari s’hi podrà veure, de la banda original, David Micó i Jaume Llauradó, i de la segona formació, Oscar Llauradó i Lluís Cartes, i un bateria de fora del país que fa temps que els acompanya. I la idea és que els fans puguin reviure els vells temps, per la qual cosa Oriol Vilella els ha fet una petició: “els vaig demanar que el públic pugui cantar”.

BANDES DEL PAÍS

Amb concerts gratuïts i destinats a públic de diferents edats, fins a 25 propostes andorranes presentaran disc o cançons pròpies noves (requisit indispensable per poder actuar). Entre els grups nous, en destaquen Furgas i Humo, però també tindran espai noms com Rokyo, Black&White Digital, Waver, l’Andorra Gospel Cor o Patxi Leiva, que sorprenentment debutarà al Jambo, entre altres. També hi haurà fins a set Dj locals. “Hem d’estar molt alerta de les novetats i tenim molta moguda a nivell creatiu. El motor artístic del país es mou molt ràpid”, ha destacat Vilella.

Colom, de la seva banda, ha destacat també el fet que el Jambo ha contribuït a un canvi en la programació musical del país, perquè “fa 12 anys els grups d’aquí no els contractava ningú” i ara ha canviat. “Per la gent és un salt important, s’ho prenen seriosament”.

programacio jambo
 

El festival també inclou propostes infantils, com el Jambo Kids, on actuaran els Ambauka, i el Jambo Escola, que permet a alumnes de música mostrar-se en públic. Igualment, per escalfar motors, el divendres al vespre hi haurà actuació de l’aula de circ d’Andorra la Vella acompanyats de la música d’Albert Bartumeu.

NOMS INTERNACIONALS

Pel que fa a les propostes del país, a banda de Mirabet, també destaca la colombiana Meli Perea, que fusiona ritmes afrocaribenys amb l’electrònica; la francesa Anaïs Rosso. També hi haurà Thelee, Copa Lotus, OKDW, Albert Freixas o tres propostes d’artistes nord-americans: Darià Artiola, David Brunett i Hold My Pocket.

Tot plegat en una dotzena edició que també ha suposat un repte logístic a causa de les obres que impedeixen comptar amb la plaça del Poble i els jardins de la Casa de la Vall. Aquesta vegada, tal com ja va avançar l’Altaveu, la plaça Guillemó concentrarà els concerts de més envergadura, mentre l’espai ‘chill out’ dels jardins es trasllada a l’aparcament de l’avinguda Meritxell número 10. També hi haurà un escenari a la Rambla Molines, entre l’església i la rectoria, un altre a la placeta Sant Esteve, a la placeta Monjó, al Cap del Carrer i a la plaça Rebés.

Documents

Comentaris (6)

Trending