El balanç no pot ser altre que molt positiu per part de la corporació laurediana. Així ho ha remarcat la cònsol menor, Mireia Codina, a la finalització de la darrera representació que ha acollit, de forma puntual, el Prat del Roure. “Estem molt contents, ha funcionat molt bé”, ha assenyalat. Tan bé, que ha tingut un rècord d’espectadors. Abans de la pandèmia, sense restriccions, se’n rebien uns 1.200. Aquesta 29a edició s’ha tancat amb més de 1.500 persones que han gaudit de l’espectacle.
La nova localització d’’Els Pastorets’ ha fet que s’apropi més gent que no pas la que va habitualment a Sant Julià. “Hem vist com ha vingut molta gent del centre, i també de parròquies altes”, ha indicat Codina. Al cap i a la fi, estar en un lloc estratègic sempre comporta que molta gent no ho senti com un esforç i s’apropi a descobrir de què va allò. Sempre tenint en compte que Sant Julià no es troba tampoc amagat, però el centre té el que té.
Malgrat això, des del comú es descarta canviar la localització. Els bons resultats no són al·licient suficient per traslladar i deixar anar ‘Els Pastorets’. “Estem molt, molt agraïts a Escaldes per l’oferiment i la predisposició, per prestar-nos el Prat del Roure de tan bon grat”, ha assegurat Codina, “però és evident que s’ha de quedar a Sant Julià”. És l’única obra que organitza completament el comú, i s’espera que el pròxim Nadal pugui ser representada a un centre cultural renovat després de l’incendi del passat novembre.
D’altra banda, el format musical, que repeteix per segon any sota la direcció de Cristina Pericas i Núria Montes, ha aconseguit convèncer, i molt. “A la gent li ha agradat i els nens s’ho han passat d’allò més bé”, ha explicat Codina. Es tracta d’una variant de l’obra mare que ha entretingut molt sense deixar enrere l’essència. “Tots els directors miren de respectar al màxim el que és el text original, i veiem que en aquesta ocasió també s’ha aconseguit”, ha assegurat Codina. Si és un format que ha arribat per quedar-se, o no, ho haurà de decidir la pròxima persona que es posi al capdavant de l’obra.