Marsol avança canvis perquè més gent pugui accedir al registre del parc públic d’habitatge

La ministra admet “preocupació” pel baix nombre de demandes pels edificis de la Baixada del Molí i de Canillo, però entén que no ha de fer canviar el full de ruta: cal arribar als 500 immobles el 2027

Un de les habitacions d'un dels pisos de l'antic hotel Pellicer, a Canillo.
Un de les habitacions d'un dels pisos de l'antic hotel Pellicer, a Canillo.

Govern admet certa “preocupació” pel fet que el nombre de persones que s’han presentat als processos per adjudicar els primers pisos públics de lloguer, a la Baixada del Molí i, sobretot, a l’antic hotel Pellicer, a Canillo. Malgrat això, la ministra responsable d’Habitatge, Conxita Marsol, manté que cal seguir amb el full de ruta: és a dir, tirant endavant els projectes per completar el parc públic. Això sí, reconeix que caldrà introduir canvis en el reglament d’inscripció al registre, com ara els que s’aprovaran en breu per afavorir les persones de més de 65 anys.

Marsol no ha negat que, efectivament, les peticions rebudes, especialment pel que fa a l’edifici canillenc, queden molt per sota del que s’esperava. Que no hi ha tant interès com es podria pensar. I reconeix que això “ens preocupa”. No més, però, que altres temes que afecten la problemàtica de l’habitatge en la qual, ha insistit, “treballem des del primer dia”. I això, ha volgut treure pit, suposa que, en algun àmbit, “ara anem per davant”.

Una imatge de l'edifici Pellicer ja reformat.

Relacionat

La manca d’interès pels pisos de lloguer a preu assequible descol·loca l’administració

Més concretament, en la creació del parc públic. “L’any 2027, si s’acaben les pròrrogues, tindrem 500 pisos per incrementar l’oferta a un preu assequible”, ha garantit, tot afirmant que també “treballarem en altres mesures per incrementar l’oferta”.

Pel que fa als pisos posats ara a disposició de la ciutadania, no ha negat que, en algun cas, el nombre de sol·licitants és baix, però ha recordat que “sempre hem dit que el reglament del registre és viu”. Marsol ha recordat que “vam començar amb poques dades però ara en tenim més i això ens permetrà anar-lo adaptant”. I, per tant, permetent que hi pugui accedir més gent i, de retruc, participar posteriorment en les convocatòries.

Ja vam modificar-lo per als joves i ara ho farem per facilitar l’accés a les persones majors de 65 anys i anirem fent altres passos perquè la gent que realment es troba en risc d’exclusió habitacional pugui tenir sortida en aquest parc públic”, ha avançat la ministra. Sobre el canvi que afectarà els padrins, ha indicat que espera poder-lo aprovar dimecres vinent a Govern. També ha volgut llançar un missatge de tranquil·litat: “fins al 2027 estem protegits i això ens ha de permetre treballar i anar adaptant-nos a les necessitats”.

Comentaris (19)

Trending